Search This Blog

Wednesday, January 23, 2013

Masalah.

Semua orang ada masalah. Eh, bukan semua orang la, semua benda bernyawa ada masalah. Lembu ada masalah, kucing ada masalah. Ahh, itu ayat cliche. Ayat dah basi. Agak celaka juga bila ayat-ayat itu kerap menerjah wall facebook. Mula-mula memang la lawak tapi lama-lama jadi bangang dan celaka.

Ahh, apa benda ni? Ya, masalah. Semua manusia ada masalah masing-masing. Berbeza ikut pangkat, taraf hidup, umur, pemikiran hatta jantina sekalipun. Yang kaya ada masalah macam mana nak sembunyi duit rasuah berjuta-juta. Yang miskin ada masalah nak langsaikan hutang. Yang tua ada masalah nak kekang suara orang muda. Yang muda ada masalah nak melingkupkan orang tua. Yang gemuk ada masalah nak guna Herbalife tapi nak melantak macam esok dah tiada makanan. 


Aku juga ada masalah dan masalah aku juga mungkin bukan masalah pada orang lain. Pada orang lain mungkin memandu kereta bukan satu masalah. Mungkin duit bukan satu masalah. Mungkin pekerjaan bukan satu masalah. Tapi semua itu adalah masalah bagi aku.

Bila ada masalah yang nyatanya kita perlu selesaikan masalah. Cuba dan terus cuba. Mungkin ambil masa tapi teruskan cuba, bukan lari.

Dan update blog ini juga adalah satu masalah bagi aku...dan aku tengah selesaikan.

No comments:

Post a Comment